: تازہ ترین

تازہ ترین ویڈیو

LABOUR

 CHILD LABOUR IN PAKISTAN 

خدا نے بنی نوع انسان کو حکمت اور کائنات کی علامات صلی اللہ علیہ وسلم میں سوچنے اور نتیجہ اخذ کرنے کی صوابدید کے وردان ہے. یہی وجہ ہے کہ وجہ سے وہ اور اس کی ساخت کی پوشیدہ حقائق کو ظاہر کیا ہے اور زندگی کے بہت سے علاقوں میں قابل ذکر پیش رفت کی ہے. بچے جنت کے پھول ہیں. انہوں نے خدا کے سب سے زیادہ خوبصورت اور خالص ترین مخلوق ہیں. وہ معصوم اندر اور باہر دونوں ہیں. میں کوئی شک نہیں، وہ اس دنیا کی خوبصورتی ہے. صبح میں جب بچے کو کپڑے کے مختلف قسم کے پر ڈال دیا اور علم کے لیے اسکول میں جانا شروع کیا، ہم ان کی بے گناہی کے ذریعے ایک خاص قسم کی خوشی کا محسوس ہوتا ہے.
مایوس کن حالات ہے کہ وہ زندگی میں سامنا کرنا پڑتا ہے، لیکن وہاں بھی دوسرے بچوں، وہ لوگ جو مالی مشکلات کی وجہ سے سکولوں میں نہیں جا سکتا، وہ صرف دیکھنے کے باقی لوگوں کو اسکولوں میں جا اور knowledge.It کو حاصل کرنے کے لئے محض خواہش کر سکتے ہیں کو بہت سے hindrances اور مشکلات کی وجہ سے ہے. کے بعد ان کی خواہشات، خواب اور دیگر خواہشات کو قتل کرنے پر مجبور کر دیا گیا ہے، وہ خود کے لئے اور ان کے خاندانوں کے لئے ایک زندہ حاصل کرنے پر زور دیا کر رہے ہیں. یہ بھی ایک حقیقت ہے کہ بہت سے بچے ہیں جو ان کے خاندان کے اقتصادی زندگی جس کے بغیر، ان کے خاندان کو ختم ہو جاتا ہے سے ملنے کے قابل نہیں ہو گی کو برقرار رکھنے میں ایک اہم کردار ادا کرتے ہیں. یہ بھی ہمارے معاشرے کا حصہ ہیں جنہوں نے ان کے بچپن کے سکھ بھول گئے ہیں. جب تعلیم حاصل کرنے کے علاوہ میں ایک بچہ، اس کی روزی کماتا ہے، روزی کمانے کا اس ایکٹ میں چائلڈ لیبر کے طور پر کہا جاتا ہے. چائلڈ لیبر کے تصور 1990s کے دوران بہت زیادہ توجہ ہے جب یورپی ممالک نے چائلڈ لیبر کی وجہ سے کم ترقی یافتہ ممالک کی مصنوعات پر پابندی کا اعلان کیا ہے.

انٹرنیشنل لیبر آرگنائزیشن (آئی ایل او) کے طور پر چائلڈ لیبر کی وضاحت کرتا ہے:

1 – جب ایک بچہ ابتدائی عمر کے دوران کام کر رہی ہے.
2 – وہ overworks یا لیبر کا وقت پر دیتا ہے
3 – انہوں نے کی وجہ سے نفسیاتی طور پر کام کرتا ہے، سماجی، اور مادی دباو¿
4 – وہ بہت کم تنخواہ پر لیبر کرنے کے لئے تیار ہو جاتا ہے

ایک اور تعریف فرماتے ہیں:

“چائلڈ لیبر” عام طور پر بچوں کو جو ان کے نقصان پہنچتا ہے یا کسی طرح سے ان کا استحصال (جسمانی، ذہنی طور پر اخلاقی طور پر، یا تعلیم تک رسائی کو مسدود کرنے) کے لئے کام کی یہی وانی ہے،
اقوام متحدہ کے بچوں کے عالمی ہنگامی فنڈ (یونیسیف) نے 18 سال کی عمر اور 18 سال کی عمر کے کم عمر کے بچوں کی طرف سے کارکردگی کا مظاہرہ کیا کام میں سے کچھ کی قسم کے طور پر “چائلڈ لیبر” کے نیچے کسی کے طور پر “بچے” کی وضاحت کرتا ہے. (یونیسیف)

چائلڈ لیبر ایک اہم ہے اور ایک سنگین عالمی مسئلہ ہے جس کے ذریعے دنیا کے تمام اور متفرق ممالک براہ راست یا بالواسطہ طور پر متاثر ہیں، لیکن، لاطینی امریکہ، افریقہ اور ایشیا میں بہت عام ہے. کچھ لوگوں کے مطابق، کئی ایشیائی ممالک کی افرادی قوت 1/10 میں چائلڈ لیبر کے پر مشتمل ہوتا ہے. بھارت میں 10-14 سال کی عمر کے درمیان بچوں کی تعداد 44 ملین سے اوپر سے تجاوز کر دی ہے، پاکستان میں یہ تعداد 8 سے 10 ملین سے ہے، ملین 8-12 بنگلہ دیش میں، 7 ملین برازیل میں، جبکہ نائیجیریا میں ان کی تعداد کم وبیش 12 ملین ہے .
پاکستان میں 5-14 سال کی عمر کے بچوں میں گزشتہ سال million.During 40 سے زیادہ ہے، شماریات کے وفاقی بیورو نے آئی ایل او کے IPEC (چائلڈ لیبر کے خاتمے کے بین الاقوامی پروگرام) کی طرف سے مالی امداد سروے کے نتائج جاری کیا. نتائج تھے کہ 5-14 سال کی 3.8 ملین بچوں کی عمر گروپ اس عمر کے گروپ میں کل 40 ملین بچوں سے باہر پاکستان میں کام کر رہے ہیں، پچاس فیصد ان اقتصادی فعال بچوں کی 5 سے 9 سال کی عمر کے گروپ میں ہیں. بھی ان ملین 3.8 اقتصادی فعال بچوں کی 2.7 ملین زراعت کے شعبے میں کام کرنے کا دعوی کیا گیا تھا. ملین دو اور سو ان میں سے چار ہزار (73 فیصد) لڑکوں سے کہا گیا تھا.

سال 2001 اور 2002 کے دوران پاکستان کی حکومت نے تمام صوبوں میں سہ فریقی شراکت داروں اور اسٹیک ہولڈرز (لیبر ڈیپارٹمنٹ، ٹریڈ یونینوں، آجروں، اور این جی اوز) کی مشاورت کا ایک سلسلہ جاری کرتی رہی. مقصد پیشے اور کام کے زمرے، جو کہ آئی ایل او کنونشن 182 کی دفعات کے تحت خطرناک کے طور پر غور کیا جا سکتا ہے کی شناخت کے لئے تھا. ان مشاورت کے نتیجے کے طور پر، پیشے اور کام کے اقسام میں سے ایک قومی اتفاق رائے کی فہرست کی شناخت کیا گیا تھا، جو ذیل میں دیا جاتا ہے:

1. کام کے قبضے قسم کی نوعیت
2. زمین بارودی سرنگوں کے تحت اندر کو blasting اور blasting میں مدد کے سمیت زمین quarries کو کام،
3. مشینری، آری، کینچی، اور guillotines کی طرح (Thrashers، چارہ کاٹنے کی مشینیں بھی ماربلیس) کاٹنے کارفرما طاقت کے ساتھ کام
4. 50V کے دوران زندہ بجلی کی تاروں کے ساتھ کام کریں.
5. سب چمڑے سے متعلق آپریشن عمل مثال کے طور پر tanning ججب، dehairing، tanning کروم liming deliming، defleshing pickling، اور سیاہی کی درخواست.
6. درخواست یا ادویات کیٹناشک / دومن اختلاط ہے.
7. مفت سلکا کے لئے کی نمائش کو شامل Sandblasting اور دیگر کام کرتے ہیں.
8. تمام زہریلا، دھماکہ خیز مواد اور carcinogenic کیمیکلز کے لئے کی نمائش سے کام مثال کے طور پر ایسبیسٹس، benzene، امونیا، کلورین، گندھک ڈائی آکسائیڈ، ہائیڈروجن sulphide، گندک کا تیزاب، ہائڈروکلوری امل، نائٹرک ایسڈ، کاسٹک سوڈا، فاسفورس، benzidene رنگ، isocyanides، نامیاتی tetrachloride، نامیاتی disulphide، epoxy، resins، formaldehyde، دھات دھوئیں، بھاری دھاتیں نکل کی طرح پارا کرومیم، سیسہ، زرنیخ، beryllium، فائبر گلاس، اور
9. کے لئے کی نمائش کو سیمنٹ مٹی (سیمنٹ کی صنعت) کے ساتھ کام
10. کی نمائش کے ساتھ کوئلے مٹی کام
11. آتشبازی دھماکہ خیز مواد کی تیاری اور فروخت
12. سائٹس جہاں مائع پٹرولیم گیس (ایل پی جی) اور سکیڑا قدرتی گیس (سی این جی) سلنڈر میں بھر رہے ہیں کے میں کام کریں.
13. شیشے اور دھات کے بھٹی پر کام
14. کپڑے پرنٹنگ میں کام، خضاب اور ختم حصے
15. سیور پائپ، گڈڑھی، اسٹوریج ٹینک کے اندر کام
16. کرشنگ پتھر
17. اٹھانے اور بھاری وزن کے لے خاص طور پر نقل و حمل کی صنعت میں (15b کلو اور اس سے اوپر)
18. 10 بجے 8 AM (ہوٹل انڈسٹری) کے درمیان کام
19. قالین ہلانے
20. ورکنگ فرش کے اوپر میٹر 2
21. ہسپتال کے فضلے سمیت تمام صفائی
22. تمباکو عمل (Niswar سمیت) اور مینوفیکچرنگ
23. گہرے ماہی گیری (تجارتی کھانے ماہی گیری / سمندر اور مچھلی پروسیسنگ
24. بھیڑ سانچے اور اون کی صنعت
25. توڑنے جہاز
26. دکانداروں تعلیم میں جراحی آلہ خاص طور پر مینوفیکچرنگ
27. چوڑیاں گلاس، بھٹی

، اب ہم نے مندرجہ بالا حقائق اور اعداد و شمار ہے کہ قوم کے مستقبل یعنی بچوں کو زندگی کے لطف سے محروم کر رہے ہیں کی روشنی میں آسانی سے تصور کر سکتے ہیں، جہالت حق سوچ یا صحیح اور غلط کے درمیان فرق ہے، کے ساتھ ساتھ ان کے زندگی کے مواقع کے بارے میں ان کی صلاحیت کم ہو گیا ہے ان کی تعلیم غیر رسائی. یہ سچ ہے کہ چائلڈ لیبر ایک الگ تھلگ رجحان نہیں ہے.

یہ سماجی و اقتصادی عوامل کی ایک بھیڑ کا ایک نتیجہ ہے اور غربت میں اس کی جڑیں، مواقع کی کمی، آبادی میں اضافہ کی شرح، بے روزگاری، دولت اور وسائل، پرانی سماجی رسوم و رواج اور معیار اور دوسرے عوامل کے ڈھیر سارے کی ناہموار تقسیم ہے. اقوام متحدہ کے ترقیاتی پروگرام کے مطابق (یو این ڈی پی) کے ذیل میں پاکستان کی 65،5٪ لوگوں کی روزانہ آمدنی 2 امریکی ڈالر ہے ایک دن. ایشیائی ترقیاتی بینک (اے ڈی بی) کی رپورٹ کے مطابق، پاکستان میں 47 ملین افراد غربت کی لکیر سے نیچے لائنوں قیادت کر رہے ہیں، جبکہ سوشل پالیسی ڈیولپمنٹ سینٹر (SDPC) کراچی نے اس کی رپورٹ میں سے ایک میں نے کہا ہے کہ پاکستان میں غربت کے تناسب ہے 1999 کے دوران 33 فی صد ہے جو 2001 میں بڑھ گیا ہے اور 38 فیصد تک پہنچ گئی ہے. موجودہ سال میں غربت کا تناسب تقریبا 30 فیصد ہے.

نقطہ ہے کہ اگر ہمارے ملک کی کل آبادی کا 30 فی صد جس میں غربت کی لکیر کے نیچے زندگی کی قیادت کر رہی ہے لوگوں کو لباس، رہائش، خوراک، تعلیم، اور ادویات کی طرح زندگی کی بنیادی ضروریات سے محروم ہیں پر غور کریں، ان لوگوں کے بچوں کو مجبور کیا جائے گا کارکنوں یا کارکنوں میں زندہ رہنے کے لئے ہو جاتے ہیں. پاکستان میں چائلڈ لیبر کے ایک اور وجہ یہ ہے کہ ہمارے لوگوں کو سماجی زندگی کی حفاظت کی ضرورت نہیں ہے. ہمارے ملک میں بچوں کے لئے کوئی امداد کی منصوبہ بندی یا الاو¿نس ہے. کلاس کی بنیاد پر تعلیم کے نظام اضافہ چائلڈ لیبر کے لئے ایک اور وجہ ہے، گاو¿ں میں معیاری نظام تعلیم کی کمی اور اس کے نتیجے کے طور پر، بچے لیبر دیہی علاقوں میں اضافہ پر ہے. حکومت نے پریکٹس میں اس کے قوانین کو نہیں ہے کہ ہمارے ملک میں چائلڈ لیبر کو روکنے. آجرین چائلڈ لیبر استحصال کے بعد جبکہ چائلڈ لیبر ایک بڑی زائد نکالنے، بڑھتی ہوئی غربت، بے روزگاری اور دیگر مسائل کے باوجود، کچھ اور ان کی روزی روٹی اور ان کے خاندان کی بقا کے لیے سب کچھ کر دبایا.
چائلڈ لیبر ایک پیچیدہ مسئلہ ہے جو حل کی ایک رینج کا مطالبہ ہے. چائلڈ لیبر سے تعلیم لازمی کرنے سے روکنے کے لئے کوئی بہتر راستہ ہے. ویسٹ یہ ایک طویل وقت پہلے سمجھ. قوانین ابتدائی بہت نافذ کام کے بچوں کے لئے مسلسل تعلیم حاصل کر رہے تھے، اور اب وہ ایک قدم چلا آگے ہے، اور بچے کی کم از کم ابتدائی تعلیم کی تکمیل کی ضرورت ہے کہ وہ پہلے یا وہ کام شروع ہوتا ہے.
مارٹن لوتھر کے طور پر واپس دور 1524 جرمن شہر پالکاوں کے ایک خط اصرار یہ ان کی ذمہ داری تھی اسکولوں کو فراہم کرنے کے لئے، اور والدین کی ذمہ داری ان کے بچوں کو تعلیم کے لئے بھیجا ہے. سویڈن میں، 1723 کی ہدایت کی والدین اور سرپرستوں میں ایک شاہی فرمان تندہی سے اس کو دیکھنے کے لئے کہ ان کے بچوں کو اپنے آپ کو کتاب پڑھ پر لاگو ہے. یورپ میں، ایک کے بعد ایک ملک، اسکاٹ لینڈ، پرشیا (1817)، آسٹریا (1869)، فرانس، برطانیہ (1880) اور اٹلی تعلیم لازمی بنا دیا. 1872 میں جاپان نے سب سے پہلے ملک کی غیر مغربی شخص تھے جس نے ابتدائی اسکول کی تعلیم میجی گورنمنٹ کی طرف سے اعلان کے ساتھ لازمی بنانے کے لئے.

پاکستان میں موجودہ حکومت نے ابتدائی تعلیم لازمی کر دی ہے. اس کے ساتھ ساتھ حکومت نے پرائمری سکولوں میں مفت کتابیں تاکہ والدین، جو اپنے بچوں کی اسکول کے اخراجات کی متحمل نہیں، اسکولوں میں اپنے بچوں کو بھیج سکتے ہیں تقسیم کیا ہے. اہم بات یہ ہے کہ اس فیصلے صلی اللہ علیہ وسلم کو تمام سطحوں پر کارروائی کی جائے گی. اس ملک میں چائلڈ لیبر کو روکنے کے لئے سخت ضرورت ہے. بیداری اور اٹھائے جانا چاہئے اور والدین کی توجہ ان کے بچوں کی تعلیم پر موڑ دیا جائے چاہئے. چائلڈ لیبر قوانین کو عمل میں ڈال رکھا جائے سختی سے ہونا چاہئے. کے علاوہ میں، کے تعلیمی نظام ملک چاہیے اور قومی ترقی کے اہداف کے مطابق reshaped پنرگٹھن. یتیم اور دیگر مستحق بچوں کو مالی طور پر ایک طویل بنیادوں پر مدد کی جائے ضروری ہے. یہ بھی ملک سے چائلڈ لیبر کا خاتمہ ضروری ہے کہ ملک کی سیاسی، اقتصادی اور سماجی نظام لیا ہے کہ اس ملک کو ایک جرم میں چائلڈ لیبر reshaped اور اس طرح کے اقدامات کی ضرورت ہے. انہوں نے ایک عام آدمی کی فلاح، بہتر اسلوب حکمرانی اور استحصالی سوچ آخر پر لانا چاہئے. اگر ہم ان اصولوں پر عمل کامیاب ہے، ہمارے ملک کے اس مسئلے یعنی چائلڈ لیبر سے چھٹکارا آسانی سے حاصل کر سکتے ہیں. اتفاق ہے کہ حال ہی میں کیا گیا ہے پاکستان، ناروے، اور آئی ایل او کی طرف سے منظوری دے دی چائلڈ لیبر کا خاتمہ اہمیت دی جائے گی اور ہمیں امید ہے کہ ہمارے حکمرانوں کو ان کے اختیار میں تمام ذرائع کا استعمال کرتے ہوئے عملی طور پر میں اس معاہدے کو دیکھنا چاہیے.